تاريخ : ۱۳٩۱/۳/۱ | ٢:۳٠ ‎ق.ظ | نویسنده : مرضیه کلباسی
تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٧ | ۱٠:٠٠ ‎ب.ظ | نویسنده : مرضیه کلباسی
تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٧ | ۱٢:٥۱ ‎ق.ظ | نویسنده : عارفه تیموری(مدیر)


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٧ | ۱٢:٤۱ ‎ق.ظ | نویسنده : عارفه تیموری(مدیر)

اسمانخراش اتمسفر در ادامه طرح جامع توسعه پایدار
هندوستان و در شهر کلکته طراحی شده است. در این آسمانخراش هشتاد واحد مسکونی تعبیه شده است...

 به ادامه مطلب مراجعه کنید...



ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٧ | ۱٢:٢٧ ‎ق.ظ | نویسنده : عارفه تیموری(مدیر)

مرتفع ترین برج جهان در ساحل خزر

برج  1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصنوعی در ساحل جمهوری آذربایجان  در دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد  دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان  ساخته می شود.

به گزارش سه نسل به نقل از روزنه آنلاین ، جزئیات جدیدی درباره طراحی برای ساخت مرتفع ترین برج جهان در ساحل دریای خزر منتشر شده است.

ساخت این برج به طول 1050 متر در ساحل دریای خزر در جمهوری آذربایجان ، دو میلیارد دلار ، هزینه در پی خواهد داشت.

مرتفع  ترین برج جهان 189 طبقه خواهد داشت و به عنوان بخشی از مجموعه بزرگتر  جزایر مصنوعی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته می شود.

طرح  اولیه ، شامل برجی به طول 560 متر بود اما در بررسی های بعدی ، طول این  برج به 1050 متر افزایش یافت تا 200 متر از برج خلیفه دبی (طولانی ترین برج  موجود در جهان) و 50 متر از برج طراحی شده به نام برج پادشاهی در شهر جده  عربستان سعودی بلندتر باشد.

برج  1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصونی در ساحل جمهوری آذربایجان در  دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد  دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان  ساخته می شود.

مجموعه شرکت های اویستا ، پیمانکار این مجموعه هم  اعلام کرد ساخت برج را در سال 2016 آغاز می کند و 2019 زمان پایان ساخت برج  اعلام شده است.

این مجموعه شامل 41 جزیره به مساحت دو هزار هکتار و آماده میزبانی از یک میلیون نفر خواهد بود.

در این مجموعه از جزایر مصنوعی ، برج ها و آسمان خراش های دیگری نیز ساخته خواهد شد که 25 تا 60 طبقه خواهند داشت.

جزایر  مصنوعی شامل 150 مدرسه ، 60 بیمارستان، مراکز خرید، دانشگاه ها و پیست های  مسابقات اتومبیل رانی فرمول وان خواهند بود تا شهری با امکانات کامل مستقر  شود.



تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٥ | ۱٠:٥۳ ‎ب.ظ | نویسنده : ریحانه مانیزانی



تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٥ | ٦:٤٢ ‎ب.ظ | نویسنده : *

نقش الگوهای شهرسازی سنتی در شهرسازی مدرن شهر یزد

بررسی های صورت گرفته طی چند دهه اخیر مشخص می سازد که رشد بی رویه شهر یزد موجب چالش هایی بین شهرسازی سنتی و مدرن شده است. مهمترین این چالش ها، رشد و گسترش ناموزون و نامتعادل شهری و گسست سازمان فضایی شهر، زمین های رها شده در حریم شهر، عدم تناسب سرانه ها و تراکم های نامناسب شهری، عدم انطباق و سازگاری با اوضاع جغرافیایی، کاهش امنیت و ایمنی در محله های شهر، افزایش هزینه های حمل و نقل شهری و مقرون به صرفه نبودن تاسیسات و تجهیزات زیربنایی در بعضی از بخش های شهری، از جمله مهمترین این مسایل است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل الگوی شهرسازی شهر یزد و نقش الگوهای سنتی در شهرسازی مدرن و بومی سازی الگوهای مدرن با فرهنگ ایرانی-اسلامی است. در این پژوهش از روش های تحقیق توصیفی-تحلیلی، کیفی-میدانی، پیمایشی و تاریخی به کمک مدل هلدرن و توزیع چارکی بهره گرفته شده است. نتایج حاصله از این پژوهش مشخص می سازد، شهرسازی سنتی و مدرن، بر خلاف نظر بعضی از محققان نه تنها در تقابل و تضاد نیست، بلکه در روند دستیابی به بومی سازی و توسعه پایدار شهر مکمل یکدیگرند.



تاريخ : ۱۳٩۱/٢/٢٠ | ۱:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : *

شهرها و شادابی شهروندان

طی مطالعات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه وست ویرجینیا و کارولینای جنوبی اطلاعات مربوط به شاخص های مرتبط با شادی شهروندان و کاراکتر شهر در میان 10 شهر جهان بررسی شد. به گزارش شهرنوشت نتیجه مطالعات نشان داد که شهرسازی مناسب تآثیر مثبتی بر شادمانی شهروندان دارد.

شهرهایی که دسترسی آسان *ارزان*وسریع به سیستم حمل ونقل عمومی در آنها فراهم  شده و همچنین ملاحظات فرهنگی و آسایش در نظر گرفته شده تآثیر زیادی بر بهبود روحیه ی شهروندان خود داشته است.شهرهایی که برای گسترش خانواده ها تلاش شده و جمعیت جوان بیشتری در آن زندگی میکنند به صورت چشم گیری از شادابی بیشتری برخوردارند. محققان پیشنهاد کرده اند که ارتباطات اجتماعی میان ساکنان شهرها باید افزایش یابد تا جذابیت زندگی در شهرهای مورد مطالعه بیشتر شود.مسولان شهرهای سیاتل و ویکتوریا سعی کردند وضعیت اجتماعی و روحی و فیزیکی و احساسی شهروندان دا بهبود بخشند.بر اساس این مطالعات روابط خانوادگی- اشتغال-اجتماعاتو...وارزش های شخصی عواملی هستند که می توانند چهره ی یک شهر را شاد یا شهروندان را عبوس و افسرده کنند.



تاريخ : ۱۳٩۱/٢/۱٤ | ۱٢:٢۳ ‎ب.ظ | نویسنده : *

هلسینگی وسامانه جدید حمل ونقل

مسئولان شهری در هلسینگی قصد دارند  این شهر راتبدیل به شهر دوستدار دوچرخه کنند.این هدفی است که قرار است به هلسینگی پایتخت فنلاندبرای نامیده شدن به عنوان(پایتخت طراحی جهان) در سال جاری کمک کند.
به گزارش شهرنوشت آنتی کرجانالین مسئول هماهنگی امور مربوط بهگنجاندن دوچرخه ها در برنامه سال جاری هلسینگی است. وی میگوید:برنامه ریزی شهری نیاز به طراحی منسجم دارد و اینکه چگونه شهروندان دوچرخه سوارباید داخل ترافیک شهری و جمعیت در حال حرکت جابجا شوند یکی از مشکلات طراحی برنامه های مربوط به دوچرخه سواری در محیط شهری است. دوچرخه سوارها نیاز به اختصاص فضای کمتری نسبت به استفاده کنندگان از خودرو دارند و شهری که برای جابجایی دوچرخه سوار (بازطراحی) می شود چهره انسانی تری نسبت به شهرهای مملو از خودرو دارد. به گفته کرجانالین دوچرخه سواری محیط شهری بهتری را به ارمغان می آورد.طرح های دوچرخه سواری نیز باید هماهنگ با تمام رویدادهای شهری و نمایشگاه ها و برنامه های جنبی باشد.